Van ‘sales focus’ naar ‘maximale klantfocus’

Om krimp te voorkomen of een paar procent te kunnen groeien hebben organisaties de afgelopen jaren van alles gedaan om nog efficiënter te werken: CRM, trainingen, Challenger Sale… Maar het model is nog steeds gericht op het winnen van deals en het binnenhalen van orders, dus op product push.

Met het huidige op sales gerichte proces blijft groei een lineair model: om meer omzet te maken moet je meer capaciteit inzetten. Van organische groei is geen sprake, laat staan van exponentiële groei. Maar met de opmars van digitalisering verandert ook het gedrag van de klant fundamenteel. Dankzij internet weet de klant al vóór het eerste contact alles over je product en je organisatie.

Het hele verkoopproces moet anders! CaaS, Commerce as a Service, oftewel sales in dienst van de klant, dát is de commerciële revolutie en die gaat de komende jaren hard toeslaan. CaaS belooft exponentiële groei door Social Selling (daardoor minder onderweg), Sales Art Experience (verkooptraject verrijkt de klant) en Fan 4 Fan Excellence (klanten brengen nieuwe klanten mee). Organisaties die niet meedoen aan deze revolutie zullen het moeilijk krijgen de klant nog voor zich te winnen. Wessel Berkman legt in dit bijzondere boek overtuigend uit hoe je ervoor zorgt dat ook jouw organisatie op commercieel vlak klaar is voor de eenentwintigste eeuw. Door het verkoopproces op een heel andere manier vorm te geven kun je de klant veel meer waarde bieden. Join the revolution!

Thema’s uit het boek

Social
Selling

Organisaties gaan op nieuwe digitale en verscherpte traditionele manieren diepgaande 1-op-1 relaties aan door structureel te boeien en te binden. >30% tijdwinst in leadgeneratie.

Sales Art
Experience

Zorgt dat elk contact een buitengewone experience is. Commercie op een geheel andere manier dan de huidige sales ‘black box’ met tot wel viervoudige conversieratio’s.

Fan4Fan
Excellence

Van huidige klanten actieve fans maken. >20% meer omzet genereren met fans. Wat levert je dat op?

Bestel het boek

Het boek ‘De Commerciële Revolutie’ is verschenen en nu via deze site te bestellen. Klik op de button en bestel het boek via de webshop.

Over de auteur Wessel Berkman

Drs. ing. Wessel Berkman heeft sinds 1996 ervaring in verbeterprojecten waarbij bruin papier een grote rol speelt. Bottom-up transities die verrassende resultaten opleveren voor klanten vormen zijn passie.

In 1999 richtte hij verbeterbureau The Brown Paper Company op. In het jaar 2017 heeft hij The Brown Paper Company verkocht aan business partners en richt Wessel zich volledig op zijn bedrijven De Commerciële Revolutie en The Social Selling Company. Naast dit werk houdt hij zich bezig met leiderschapsontwikkeling via het platform NINTES.nl, nedbricks.nl en TheMillennials.nl

Wessel is schrijver van bestsellers zoals:

Is jouw bedrijf klaar voor exponentiële groei?

In maximaal 15 minuten niet alleen inzicht in de situatie in jouw bedrijf maar ook direct toegang tot de voor jouw bedrijf geschikte tooling, downloads, checklists, video’s, enzovoort om jouw bedrijf klaar te stomen voor exponentiële groei.

0

Send this to a friend